Ens vam aixecar a les set del matí. Keylong es va despertar molt silenciós, i no va ser fins després d’esmorzar que vam començar a notar cert moviment de gent en el poble.

Una hora més tard ja sortíem amb el 4×4 en direcció a Leh, si bé aquella propera nit la passaríem en el camí, en plena muntanya, dormint en una tenda en algun dels llocs habilitats a l’efecte.

L’últim assentament permanent de gent és el poblet de Darcha. No n’hi ha cap altre fins a Rumtse, al Ladakh.

A Darcha vam haver de parar en un altre control policial, on ens van demanar els passaports.

A partir d’allí el camí va començar a enfilar-se fins arribar al coll de Baralacha, situat a 4.950 metres d’altitud.

Durant el camí vam parar a menjar quelcom en una dhaba. La dhaba en qüestió era una tenda habilitada per atendre viatgers amb menjar senzill i bàsic, però més que suficient en aquell indret. Uns tes amb llimona i uns noodles calents va ser el menú escollit. Les condicions eren bastant precàries, ja que eren instal·lacions provisionals, doncs, quan comença a arribar la tardor, les baixes temperatures i les inclemències climatològiques no permeten que aquella carretera sigui transitable.

El pas pel port de Baralacha va ser ràpid, sense aturar-se gaire temps. Envoltats de paisatges increïbles, vam parar per fer algunes fotos, i, de pas, amb la calma i el silenci d’aquell indret, poder escoltar i sentir el vent en aquella cota de quasi 5.000 metres d’altitud.

Aquell era un indret de paisatge muntanyós molt pelat, amb neus perpètues que recorden que només es pot fer aquesta ruta pocs mesos a l’any.

Vam arribar a Sarchu a mitja tarda. Sarchu, que també es conegut com Sir Bhum Chun, està situat a 4.250 metres d’altitud, just a la frontera entre els estats d’Himachal Pradesh i Jammu Cachemira.

Aquest és un punt on hi ha allotjament en tendes de campanya, i acostuma a ser el lloc de parada en el recorregut entre Manali i Leh.

L’allotjament en una de les tendes d’aquell campament va resultar molt còmode.

Durant una bona estona va estar plovent amb força, amb tempesta elèctrica, però quan va parar vam poder sortir a fer una volta i pujar fins dalt d’un turó per gaudir de millor vista.

Per sopar vam menjar arròs, llenties, vegetals i xapati. Ens esperava una nit freda, molt freda. Vam dormir vestits, molt abrigats, desitjant que es fes de dia…

El paisatge d’alta muntanya, l’aire impol·lut, la tranquil·litat del lloc, la lentitud amb que passa el temps mentre es camina sense presses pels voltants d’aquest indret… tot plegat oferia una sensació de llibertat i uns moments inoblidables que mai podrà experimentar qui vulgui estalviar-se la ruta terrestre per arribar, en unes poques i còmodes hores de vol, fins a la capital del Ladakh.

Anuncis

2 pensaments sobre “La ruta de Manali a Leh (Ladakh), el nord de l’Índia. Segon dia: de Keylong a Sarchu.

1. hola familia!!
    m he possat a mirar el vostre blog es impressionant, penso k aquesta no deu de ser la millor ruta pero sera fantastics. endavant i un peto. Vos anire seguim.

• Hola Dolors, moltes gràcies pel teu bon comentari sobre el blog. Ja hem començat la ruta de l’actual viatge, i, després de passar per Dubai, ara estem per Tailàndia. Anem publicant pel facebook i blog de “viatgeenfamilia”.